همه مقالات

نمایش جزئیات

تعمیر پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال90-تعمیر جعبه فرمان ال 90- تعمیرگاه رنو-تعمیرگاه رنو تهران-تعمیرگاه ال 90-تعمیر ال90-تعمیرگاه رنو ال90-تعمیر رنو ال 90-تعمیرگاه ال 90 در تهران-تعمیر ال90 در تهران-تعمیرگاه رنو ال 90 در تهران-تعمیر رنو ال 90

طرز کار و تعمیر پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان ال ۹۰


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در خودروی ال ۹۰ برای راحتی چرخاندن فرمان و فرمان پذیری بهتر از سیستم هیدرولیک استفاده کرده اند . سیستم هیدرولیک ال ۹۰ با استفاده از روغن هیدرلیک کار می کند . با پمپ هیدرولیک فشار تولید کرده و توسط شلنگ های رفت و برگشت به جعبه فرمان نیرو وارد می کند تا سرنشین با استفاده از صرف نیروی پایین فرمان را بچرخاند .

همان طور که می دانید پمپ هیدرولیک توسط فولی سر میل لنگ و به وسیله تسمه دینام به چرخش درمی آید پس در نظر داشته باشید در صورت پاره شدن تسمه ، فرمان سفت شده و عملاً هیدرولیک از کار می افتد .

 

طرز کار پمپ هیدرولیک ال ۹۰

پمپ هیدرولیک همانند پمپ های دیگر تولید فشار می کند . در پمپ هیدرولیک فشار روغن هیدرولیک تولید می کند و به جعبه فرمان توسط شلنگ ولوله های فشار قوی ارسال می کند توجه داشته باشید که فشار تولید شده توسط پمپ هیدرولیک زیاد بوده و توسط سوپاپ که در لوله ی فشار قوی تعبیه شده است تا فشار را پایین و به حد استاندارد نزدیک کند سپس روغن با فشار رسیده وارد جعبه فرمان می شود . در جعبه فرمان یک پیستون وجود دارد که به یک محور متصل است. در مواقعی که راننده فرمان را به سمت راست می چرخاند فشار روغن پشت پیستون سمت راست فشار وارد می کند تا  فرمان راحت تر بچرخد و روغن سمت چپ پیستون نیز از شلنگ فشار ضعیف به بیرون به سمت مخزن هیرولیک هدایت می شود .

 

علت نشتی روغن پمپ هیدرولیک ال ۹۰

در خودروی ال ۹۰ عیب شایعه ای وجود دارد که روغن پمپ هیدرولیک نشتی می کند .

در پمپ هیدرولیک از کاسه نمد های نسوز و فشار قوی استفاده شده است . به دلیل فشار بالای پمپ این کاسه نمد ها زود خراب شده و ایجاد نشتی روغن می کند و گاهی اوقات نشتی روغن هیدرولیک هم از شلنگ فشار ضعیف از مخزن به پمپ هم صورت می گیرد با حرارت زیاد شلنگ خشک شده و باعث نشتی روغن هیدرولیک می شود .

 

علت صدای پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک در حالت عادی هیچ گونه صدایی از خود بروز نمی دهد وقتی هم که زیر بار می رود صدای خیلی کم می دهد که عادی می باشد توجه داشته باشید در صورت شنیدن هرگونه صدای غیر عادی در پمپ هیدرولیک خودروی ال ۹۰ ، سریعاً به تعمیر گاه رنو تهران مراجعه کرده تا باعث خسارات زیادی نشود .

صدای دیگری که در موقع چرخاندن آخرین نقطه فرمان به سمت راست و یا به سمت چپ به گوش می رشد صدای پمپ است که این صدا عادی می باشد ولی نکته با اهمیت این است که توجه داشته باشد پمپ هیدرولیک را نباید به مدت طولانی در این وضعیت نگه داشت .

 

نوع روغن پمپ هیدرولیک ال ۹۰

روغنی که در سییستم هیدرولیک استفاده می شود مخصوص بوده و با روغن های دیگر فرق می کند بنابر باید از روغن هیدرولیک فرمان استفاده شود.

 

مقدار روغن موجود در سیستم هیدرولیک ال ۹۰

 سیستم هیدرولیک ال ۹۰ ظرفیت دولیتر روغن دارد.

 

زمان تعویض روغن هیدرولیک فرمان ال ۹۰

روغن هیدرولیک را باید هر ۳۰ هزار کیلومتر تعویض  کرد .

 

تعویض روغن هیدرولیک فرمان ال ۹۰

عموم مردم فکر می کنند که روغن هیدرولیک نیاز به تعویض ندارد ولی یک اشتباه بزرگ محسوب می شود برای کارایی بالاتر و نرم تر شدن فرمان و بالا رفتن عمر سیستم هیدرولیک باید روغن هیدرولیک را تعویض نمود.

 

تعمیر پمپ هیدرولیک ال ۹۰

تعمیر پمپ هیدرولیک ال ۹۰ امری پیچیده می باشد.

تعمیرگاه رنو تهران با بهره گیری از تجارب و دانش به روز دنیا و ابزار های پیشرفته در صنعت تعمیر خودرو پیشتاز است .

خدمات تعمیرگاه رنو تهران

تعمیر موتور ال ۹۰

تعمیر جلوبندی ال ۹۰

تعمیر گیربکس دنده ای ال ۹۰

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

تعمیر سرسیلندر ال ۹۰

عیب یابی با دیاگ پیشرفته کلیک

تعمیر سیم کشی ال ۹۰

نصب آپشن ال ۹۰

سرویس  دوره ای ال ۹۰

تعویض روغن موتور ال ۹۰

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال ۹۰با دستگاه



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002